Régen Tardonán működött a Pávakör, melynek nagyon sok hagyományt, népdalt sikerült továbbörökítenie a fiatalokra. Sajnos ma már megszünt ez az összefogás, pedig nem csak magyarországi, hanem külföldi fellépéseik is sikeresek voltak.

_____________________________

"Szeretem a tardonai papot,
Veszek néki pántlikás kalapot,
Ő vesz nékem fehér selyem kendőt,
Hogy ne tartsak Tardonán szeretőt.
Tartok biz én mert most van módomban,
Majd nem tartok, vén asszony koromba."
_____________________________

"Még azt mondják hogy Tardonán nincsen gémes kút,
Pedig oda márványkőből visz a gyalog út,
Arany a kút, réz a rovás
Csörög rajta a sárga réz tányér,
Meghalok ha nem leszek a kedves babámé.

Kutyának is van ideje egyet ugatni,
Még azt mondják édes anyám
férjhez kell menni.
Férjhez mennék édesanyám,
Édes, kedves, drága jó anyám
Öreg vagyok nem kellek a kutyának se már.
Férjhez mennék..."
_____________________________

"Tardonai templom előtt
Három ágú diófa nőt,
Három ága, hat levele,
Julcsa a szeretőm neve.

Tardona be van kerítve,
Mégis kivisznek belőle,
Olyan rózsát hagyok benne,
Holtig fáj a szívem érte."
_____________________________

Le az utcán le, le, le,
piros a fa levele,
ha jó volnál behívnál
édes borral kínálnál

Azzal szerencsés vagyok
hogy az úton nem vagyok
a szomszédba ballagok
Rózsám mellett mulatok.

Az én kötőm madzagja
csupa piros pántlika,
lika, lika pántlika
csupa piros pántlika.

Az én ludam elveszett
én azt keresni megyek
nincsen annak más jegye
Szárnya hegyi fekete.
_____________________________

Hold, hold fényes lánc
két kapu zárva
nyisd ki kapud, Gergely gazda
Vámot adok rája.
 
_____________________________
 
1. Lë az uccán, le le le Piros a fa levelë.
Olyan vónál, behínál, Édes borral kinálnál.
*egyszerre hangzik a két hang
2. Azzal szerencsés vagyok,
Hogy az uton nem vagyok.
A szomszédba ballagok,
Rózsám mellett múlatok.
3. Az én ludam elveszett,
Én azt keresni megyek.
Nincsen annak más jegye:
Szárnya hegye fekete.
4. Az én kötőm madzagja
Csupa piros pántlika.
Lika, lika, pántlika,
Csupa piros pántlika.
 



AP 10998/b, 10996/b Tardona (Borsod) 37, 43, 50, 53 é. asszonyok 1974 Timár

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tardona.blog.hu/api/trackback/id/tr191922763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása